Snel aan de slag met reconstructie Prins Bernhardlaan

De Prins Bernhardlaan ligt er al jaren rommelig bij. Omdat de Bernhardlaan als één van de belangrijkste aanloopstraten van ons winkelcentrum geldt, is dat de VVD een doorn in het oog. Vorig jaar had de VVD hier al eens vragen over gesteld. Toen kregen we de toezegging dat de reconstructiewerkzaamheden in 2016 zouden worden opgepakt. Alle voorbereidende plannen en budgetten liggen klaar. Nu, medio 2016 zien we geen enkele activiteit, terwijl omliggende straten er prachtig bij liggen.

Dat was de reden voor de VVD om de wethouder tijdens de behandeling van de Kadernota dit jaar via een motie op te dragen om zo spoedig mogelijk de werkzaamheden op te pakken. De Raad was het in meerderheid met de VVD eens.

De winkeliers willen ook graag dat er dit jaar nog met de reconstructiewerkzaamheden worden begonnen. Ze hebben aangegeven dat ze evenveel parkeerplaatsen na de reconstructie willen laten terugkomen als dat er nu beschikbaar zijn. Een logische wens. Er moeten echter ook vrij-liggende fietspaden komen en dat kan niet tezamen met dezelfde hoeveelheid parkeerplekken. De gemeente is nu aan zet om knopen door te hakken en een oplossing te vinden die zoveel mogelijk recht doet aan beide wensen. Dus wethouder, aan de slag om van de belangrijke aanloopstraat van onsmooie winkelcentrum iets prachtigs te maken!

Yvonne Bottema