VVD Veenendaal op bedrijfsbezoek bij Selbach

Recentelijk heeft de fractie VVD Veenendaal een bedrijfsbezoek gebracht aan AS Schilder- en vloerwerken. De raadsleden Yvonne Bottema en Siem Gerritsen spraken daar met de directeur, de heer Selbach en met mevrouw Selbach.

Twintig jaar geleden startte Arie Selbach zijn eigen schildersbedrijf AS Schilderwerken. In de jaren die volgden bouwde hij zijn klantenkring flink uit en groeide het bedrijf aan de Arsenaal te Veenendaal snel. Enige jaren geleden werdde dienstverlening uitgebreid met AS Vloerwerken. Zo biedt AS een breed palet van onderhoudsdiensten aan bedrijven in heel Nederland, zoals NS, Prorail en Vitens.
Wat is het geheim achter de groei van deze Veenendaalse ondernemerZuinig zijn op al je klanten, openheid en transparantieduidelijke afspraken, helder communiceren en problemen adequaat oplossen”, aldus Selbach. Een van zijn mooiste projecten tot nu toe is het station in Haarlem geweest. De hoge kwaliteit van het schilderwerk versterkt de uitstraling van dit historische gebouw.

Selbach geeft aan dat klanten weten wat ze aan hem hebben. Zowel bij het schilderwerk als bij het leggen van vloeren kom ik alle afspraken na. Doen wat je zegt bepaalt voor het grootste deel de kwaliteit en daarmee de tevredenheid van de klant.

AS Schilder- en Vloerwerken heeft sinds een paar jaar geen vast personeel meer in dienst. Hij werkt met ZZP-ers, om flexibel te kunnen zijn in gunstiger of minder gunstige tijden. Arie Selbach is niet te spreken over de nieuwe flexwetDezegeeft veel te veel administratieve rompslomp en extra onnodige voorwaarden voor de opdrachtgever, aldus Selbach. Hij hoopt dat bij een nieuw kabinet deze wet zal verdwijnen.Daar kunnen wij als VVD in meegaan. Inmiddels erkennen we als VVD dat deze wet, bedoeld om schijnconstructies tegen te gaan, zijn doel voorbij is geschoten. Voor bedrijvigheid moet je namelijk optimale omstandigheden scheppen, waarbij ook ZZP-ers volledig kunnen meedraaien als echte ondernemers.

Samengevat: We waren op bezoek bij een echt Veens kwaliteitsbedrijf, waar we nog veel van zullen horen!

Siem Gerritsen, raadslid VVD