Voor voortzetting gratis parkeren op zaterdag

De VVD heeft destijds voor het gratis parkeren op de zaterdag gestemd, vanuit de gedachte van next best. We hadden liever gezien dat ons voorstel om de parkeertarieven te bevriezen was aangenomen en dat de winkeliers het loyaliteitsprogramma waren gestart. Echter we zien dat het gratis parkeren voor onze binnenstad een positieve flow geeft. Dit wordt ook bevestigd door de winkeliers in ons centrum. Dat vinden wij belangrijk, het gaat hier tenslotte om de grootste economische motor van Veenendaal. Het zou onlogisch zijn geweest om gezien de huidige situatie nu tegen het bestendigings-besluit gestemd te hebben

Wel vinden we het belangrijk dat de evaluatie van deze proef per 1 januari zo spoedig mogelijk wordt afgerond, zodat we de resultaten kunnen meenemen bij het actieplan Vitale Winkelstad naar aanleiding van het door ons, SGP en CDA ingediende initiatiefvoorstel. De positieve flow die ook uit de dialoogavond naar voren is gekomen, willen we vasthouden. We spreken de hoop uit dat we het actieplan eerder kunnen bespreken dan over een half jaar, zoals in de stukken staat vermeld.

Yvonne Bottema