Vragen bij vuurwerkoverlast

Afgelopen raadscommissie heeft ons raadslid Ruben Schoeman vragen gesteld over vuurwerkoverlast in Veenendaal. Van bezorgde inwoners in Veenendaal kregen wij te horen dat er steeds meer vuurwerk werd afgestoken. Ook in onze privé omgeving merkten wij dat het geknal in de Veense straten toenam. Wij hebben aan de burgermeester gevraagd wat hij gaat doen aan deze vuurwerkoverlast, hoe hij denkt samen met de politie vuurwerkoverlast aan te pakken en of er interessant beleid is vanuit andere gemeenten om over te nemen. De burgemeester heeft ons laten weten druk bezig te zijn met de politie en boa's om de illegale verkoop en handel van vuurwerk in Veenendaal aan te pakken. Daarbij gaf hij aan er met de politie en boa's alles aan te doen om de vuurwerkoverlast tegen te gaan.

Wij zijn tevreden met de antwoorden van de burgemeester en wensen de politie en boa's veel succes met de handhaving van het vuurwerkverbod.