Ervaring en nieuw talent op lijst VVD Veenendaal

“Een prachtige lijst vol enthousiaste Veense toppers die vanuit verschillende ervaringen en achtergronden willen bouwen aan ons mooie Veenendaal. Met dit team ga ik graag de verkiezingen in!” Aldus lijsttrekker Dylan Lochtenberg over de kandidatenlijst van de VVD Veenendaal.

Eerder kozen de leden er al voor om wethouder Lochtenberg op de eerste plek te plaatsen. Fractievoorzitter Yvonne Bottema staat op plek 2. Raadslid Leo Nooteboom, werkzaam bij de Rijksoverheid en oud-statenlid heeft de derde plek. Op vier staat een verrassende kandidaat, Mila Jansen. In het dagelijks leven jurist en ICT-ondernemer en de afgelopen jaren raadslid voor Lokaal Veenendaal. In goed overleg maakt zij de overstap. Hoogste nieuwkomer is Peter van Yren op plek 5, hij werkt bij het Rijksvastgoedbedrijf en heeft veel ervaring als makelaar en taxateur. Plek 6 is voor Edward van de Vooren, hij werkt bij Rijkswaterstaat als adviseur afval en circulaire economie. Henk Vernout staat op 7, hij is formatontwikkelaar bij een Amsterdams mediabedrijf en bekend in het Veense culturele leven. Plek 8, 9 en 10 zijn voor de jonge talenten Aylin Cingil (werkzaam in de zorg en de voorzitter van de Veense Jongerenraad), Marc-Jan van Dam (docent Nederlands en lid jongerenraad) en Corné Kelfkens (leidinggevende in het bedrijfsleven en oud-voorzitter van de jongerenraad).

Naast de verkiesbare eerste tien zijn er o ok kandidaten die met hun plek op de lijst hun steun aan de VVD Veenendaal willen laten zien. Onder hen zijn de huidige fractieleden Walther Timmer, Ruben Schoeman en Jesper Diepeveen op 11, 12 en 13. Bekende gezichten uit het Veense bedrijfsleven Marwin van den Dikkenberg, Ton van den Broek en en Dick Lodder staan op plek 19, 20 en 23. De Veense sport is goed vertegenwoordigd met Cees Hootsen (17), Daan van Kleef (21) en Siem Gerritsen (26). Huidig raadslid en vice-fractievoorzitter Ronald Veen is lijstduwer.