Een stadse entree voor Veenendaal

Met het vaststellen van het laatste deel van het plan aan de 1e Melmseweg komt een mooie hoge en stadse entree voor Veenendaal tot stand.

Op dit punt waar Rondweg-west, Grote Beer en Nieuweweg samenkomen, zullen 165 appartementen in verschillende prijsklassen worden gerealiseerd. Aan de overkant, langs de Grote Beer, zal de gemeenteraad in de nabije toekomst ook nog besluiten over de bouw van appartementen. We zijn blij dat er volop woningbouwlocaties gezocht en gevonden worden. Dat biedt weer nieuwe mogelijkheden voor de vele huidige en toekomstige inwoners die op zoek zijn naar een woning. Wel hebben wij aandacht gevraagd voor de verkeersafwikkeling bij deze ingewikkelde kruising van wegen, vooral als er twee forse appartementengebouwen bijkomen. Dat moet wel goed blijven gaan. De Nieuweweg vormt namelijk een belangrijke route naar ons centrum. De verkeersafwikkeling is dus niet alleen van belang voor onze inwoners, maar ook voor onze ondernemers in het centrum.

Leo Nooteboom