Ons winkelcentrum heeft topprioriteit!

Duizenden Veenendalers werken in ons centrum en tienduizenden Veenendalers én mensen van buiten komen er om te winkelen. Het winkelcentrum is dan ook enorm belangrijk. Maar het heeft de afgelopen jaren ook onder druk gestaan, vanwege de crisis en de opkomst van online winkelen. Het was dus tijd om de schouders eronder te zetten! Op ons initiatief is er een dialoogavond georganiseerd en een initiatiefvoorstel ingediend voor een VitaleWinkelstad, met maatregelen rond bijvoorbeeld de Pniëlkerk, parkeren en evenementen. We hebben een verdubbelaar ingesteld voor evenementen; het bedrag dat organisatoren van een evenement dat meer beleving in de binnenstad brengt kan door de gemeente verdubbelt worden. We zijn consequent tegen verhoging van de parkeertarieven geweest. De koopzondag is ingevoerd. En we gaan hopelijk deze week besluiten dat we het stadsstrand gedeeltelijk bebouwen om de winkelroute af te maken, maar ook groot genoeg houden voor evenementen en als rustplek in ons centrum. Met dit soort maatregelen moeten we doorgaan. We willen bijvoorbeeld meer evenementen, ook op zondag. Zo houden we onze binnenstad levendig en aantrekkelijk!

Dylan Lochtenberg
fractievoorzitter