Gert-Jan Kats; een ondernemende en vernieuwende burgemeester

Dinsdagavond kwam het hoge woord eruit. Na een zoektocht van enkele maanden werd de voordracht voor onze nieuwe burgemeester bekend gemaakt. “Met de heer Kats hebben we een ondernemende en vernieuwende burgemeester gevonden die voorop wil lopen om de ambities van Veenendaal waar te maken”, aldus de voorzitter van de vertrouwenscommissie.

Als VVD vinden wij het belangrijk dat een burgemeester boven alle politieke partijen staat. Dat hij een burgemeester is voor alle Veenendalers, oog heeft voor de belangen van onze ondernemers, de regio FoodValley en een positieve bijdrage levert aan een bruisend en modern Veenendaal. Ook vinden wij het belangrijk dat onze burgemeester daadkrachtig en onbevreesd optreedt tegen criminaliteit en zorgt voor een veilig Veenendaal. We hebben er het volste vertrouwen in dat we met Gert-Jan Kats een dergelijke burgervader in huis hebben gehaald.

Sinds 2010 is Gert-Jan Kats (47 jaar) burgemeester van de Zuid-Hollandse gemeente Zuidplas. Hij staat daar bekend om zijn verbindende karakter, iemand die belangstelling heeft voor en met grote oprechtheid iedere inwoner en ondernemer benaderd.
Wij feliciteren Gert-Jan Kats met deze voordracht en zien er naar uit om hem en zijn gezin te verwelkomen in Veenendaal.

Yvonne Bottema