Veilig sporten met meer woningen

De VVD Veenendaal pleit al geruime tijd voor het verbeteren van de veiligheid op de parkeerterreinen van de sportclubs in Veenendaal. De vele uren dat de terreinen niet gebruikt worden, is er overlast van hangjongeren, zwerfafval en drugs. Dat de portefeuillehouder met een plan komt om deze overlast aan te pakken op het Panhuis en bij VRC, doet ons goed.

Wij hebben ook aangegeven dat de portefeuillehouder moet kijken naar de terreinen van de Merinos en het gezamenlijke terrein van VV Veenendaal en de Panters. Naast het plaatsen van extra verlichting en de aanpak van begroeiing, zien wij met andere partijen mogelijkheden om de veiligheid te verbeteren door dubbel grondgebruik, zoals met woningen aan of boven de parkeerterreinen. De parkeerterreinen gebruiken om wat te doen aan de woningnood, terwijl tevens de veiligheid verbeterd wordt, is een win/win voor Veenendaal. Ruben Schoeman Raadslid VVD