Dylan Lochtenberg lijsttrekker VVD Veenendaal

De leden van de VVD in Veenendaal hebben Dylan Lochtenberg aangewezen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022. Voorzitter Inge Walta: “We zijn enorm blij dat Dylan de kar wil trekken. Hij heeft als raadslid en later als wethouder laten zien goede resultaten te kunnen boeken en het VVD-geluid duidelijk te kunnen verwoorden. Hij heeft bovendien een groot hart voor Veenendaal. Wij hebben hem als bestuur dan ook vol vertrouwen voorgedragen!”

Lochtenberg (35) was van 2010 tot 2018 raadslid en is sinds 2018 wethouder economie, werk, cultuur en evenementen. Hij ondernam met succes meerdere initiatieven. Onder andere om door meer handhaving de veiligheid en bereikbaarheid op de bedrijventerreinen te verbeteren. Ook kwam er meer financiële ondersteuning voor evenementen als Klassiek aan de Grift en Veenendaal on Ice. Verder loodste hij het Programmaplan Vitale Binnenstad, met maatregelen om de leegstand te bestrijden en het centrum levendig en aantrekkelijk te houden, met succes door de raad. Tevens kwam er een einde aan de slepende rechtszaken over parkeren, werd de ondernemersdienstverlening verbeterd en kwam er een breed gesteund cultuurbeleid.

Lochtenberg: “In de afgelopen jaren heeft de VVD goed op de financiën gelet. Hierdoor hebben we de belastingen voor onze inwoners en bedrijven laag kunnen houden, zelfs de laagste van de provincie Utrecht. De komende periode moeten we belangrijke besluiten nemen over hoe we onze beperkte ruimte gaan gebruiken. We willen stevig bouwen om het woningtekort terug te dringen. Maar we willen ook ruimte houden voor groen en voor onze bedrijven. Dan is er maar één weg en die is omhoog. En dat kan heel mooi, met fraaie architectuur en verticaal groen. Dan hoeft woningbouw ook niet verder ten koste te gaan van onze bedrijventerreinen. Want die zijn onmisbaar voor onze welvaart en werkgelegenheid.”

De VVD Veenendaal kijkt optimistisch naar de verkiezingen. Met ruim 21% haalden de liberalen de meeste stemmen bij de recente Tweede Kamerverkiezingen. Lochtenberg: “In Veenendaal is echt iets te kiezen. De VVD gaat voor een verstandig financieel-economisch beleid, lage lasten en extra investeringen in veiligheid. We willen de klimaatverandering aanpakken met zonne-energie, zonder windturbines én met een lobby richting het Rijk voor kernenergie. Daarover gaan we graag met zoveel mogelijk Veenendalers in gesprek. Ik ben erg blij met het vertrouwen van mijn partij. We gaan er een mooie campagne van maken!”