VVD Veenendaal bezoekt Ellekoot

"Vergeet de Ellekoot niet!" De boodschap van de winkeliersvereniging is duidelijk. De VVD Veenendaal bracht een werkbezoek aan het winkelcentrum om te praten over de stand van zaken. De Ellekoot blijft een goed winkelcentrum met een belangrijke functie voor de wijk. Maar actie is nodig om dat te behouden.

Het bestuur van de winkeliersvereniging ontving VVD-raadsleden Yvonne Bottema en Dylan Lochtenberg en VVD-bestuurslid Heike van der Kloes voor een gesprek. Het bestuur wees erop dat het hoog tijd is om de bestrating en de verlichting aan te pakken. Daarnaast is er een veelomvattend plan nodig om de Ellekoot aantrekkelijk en concurrerend te houden. Daartoe heeft de winkeliersvereniging een onderzoek laten uitvoeren naar de sterke en zwakke punten van het winkelcentrum. Hierbij zijn de klantprofielen in kaart gebracht zodat er gerichte positionering kan plaatsvinden en men zich kan richten op de consumenten voor wie de Ellekoot aantrekkelijk is. Binnen drie maanden verwacht het bestuur een duidelijk en concreet plan van aanpak voor te leggen.

De VVD Veenendaal staat positief tegenover een facelift voor de Ellekoot. Door goede samenwerking tussen gemeente en ondernemers is veel te behalen. Goed voorbeeld is het Bruïneplein, dat na een grondige facelift nu weer aantrekkelijk is voor winkeliers en consumenten. De VVD Veenendaal kijkt dan ook uit naar het plan.

Dylan Lochtenberg