Zeer geslaagde Dialoogavond winkelcentrum!

De VVD Veenendaal is zeer tevreden met de Dialoogavond over het winkelcentrum. Afgelopen woensdag kwamen ruim 150 Veenendalers meepraten over het winkelcentrum. Daarbij gaven zij aan het eind aan waar zij in zouden investeren als ze de gemeenteraad waren. Een zeer geslaagde avond die roept om een dubbel vervolg. De raad moet snel aan de slag met besluiten nemen voor ons winkelcentrum. Daarnaast moeten we de dialoogavonden weer structureel gaan organiseren, zodat de Veenendalers kunnen meespreken over belangrijke onderwerpen.

De avond was een gevolg van een raadsbreed ondersteunde en aangenomen motie, die op initiatief van de VVD Veenendaal in december werd ingediend. De uitvoering werd opgepakt door een werkgroep van raadsleden, bestaande uit Dorus Helsen (CDA), Tineke Bette (CU) en Dylan Lochtenberg (voorzitter). De avond moest vooral geen zoveelste 'praatsessie' worden, zonder helder doel of duidelijke uitkomsten, maar een concrete avond waar mensen hun voorkeur konden uitspreken. Daarom werden de acht thema's die in december zijn uitgewerkt in het kader van 'Pimp het winkelcentrum' gebruikt. Deze werden nader vertaald in deelthema's met een bepaald prijskaartje. Op de avond kreeg iedere deelnemer tien muntjes, die men moest verdelen over de thema's. Omdat de middelen beperkt zijn moesten er dus keuzes gemaakt worden op welk thema men de muntjes zou inzetten.

Al eerder waren raadsleden van alle politieke partijen ook de straat opgegaan om bezoekers van het winkelcentrum naar hun voorkeur te vragen. Tevens is er een enquête opgezet en verspreid via social media. Populaire thema's blijken het parkeren, de Pniëlkerk en het Stadsstrand.

De brede dialoog over het winkelcentrum is volgens de VVD Veenendaal dan ook zeer geslaagd. Wij willen dat de raad nog voor de zomer besluit om te gaan investeren in de binnenstad. Het winkelcentrum is nog steeds de grootste economische motor van Veenendaal, waar duizenden mensen werken. Dat moeten we behouden. Er is werk aan de winkel(stad)!