Binnenstad: nu doorpakken!

Het winkelcentrum gaat ons allen aan het hart. Het biedt banen aan duizenden mensen en is het kloppende hart van Veenendaal. Om dat te behouden moeten we niet doemdenken, maar samen de schouders eronder zetten. Daarom heeft de raad de afgelopen maanden veel gesprekken gevoerd met alle betrokkenen. Op straat, via internet en als klap op de vuurpijl tijdens een zeer goed bezochte dialoogavond. Dat heeft geleid tot een viertal thema's: de Pniëlkerk, het Rabo-terrein, parkeren, events en branding. Samen met SGP en CDA dient de VVD nu een initiatiefvoorstel in. Als dit wordt aangenomen kunnen de thema's op korte termijn verder uitgewerkt worden. Daarnaast zullen er een aantal acties plaatsvinden om al in de zomer de binnenstad meer 'reuring' te geven. Dat gebeurt door het Stadsstrand nog levendiger te maken en door een incidenteel budget voor evenementen. We hebben veel gepraat, nu is tijd voor besluiten. Nu doorpakken!

Dylan Lochtenberg