Goud kost geld

De economische topregio FoodValley is van groot belang voor Veenendaal. Door de krachtige samenwerking kan Veenendaal meer bereiken dan alleen. Denk aan het binnenhalen van middelen van Provincie, Rijk en Europa, mobiliteitsvraagstukken zoals de Rijnbrug, aansluiting A1/A30 en samenwerking tussen Ondernemers, Onderwijs en Overheid in de Triple Helix. Samen hard werken aan meer werkgelegenheid!

Ook bij een positieve houding moet je kritisch blijven kijken naar de besteding van belastinggeld. In de voorgestelde begroting stijgt de bijdrage van 1,81 naar 2,95 per inwoner. Deze komt vooral door het wegvallen van de bijdrage uit Gelderland, die voortaan net als Utrecht op projectbasis gaat financieren. We hebben dan ook gevraagd naar meer creativiteit bij het vinden van middelen. De portefeuillehouder heeft dit toegezegd. Daardoor kan de VVD instemmen. Regionale samenwerking wordt steeds meer de motor voor lokale economische groei. We hebben met FoodValley goud in handen. En goud kost geld.

Dylan Lochtenberg