Bijzondere Algemene Ledenvergadering van de VVD afdelingen Rhenen, Achterberg, Elst, Renswoude en Veenendaal

30 mei 2016 was het zover. De VVD afdelingen hebben zich zelf opgeheven om direct daarna een gezamenlijke netwerk op te richten, namelijk VVD Zuidoost-Utrecht.

De VVD heeft besloten om lokale afdelingen op te laten gaan in meer regionale netwerken met 1 bestuur. Dat geeft de afdelingen de mogelijkheid om de beperkte tijd van de leden van de afdelingsbesturen meer tijd vrij te maken om de VVD in deze dorpen stevig op de kaart te zetten.

Het nieuwe bestuur bestaat uit leden uit de oude afdelingen. “Het wordt een spannende tijd”, aldus de 1e voorzitter van het nieuwe netwerk Ronald van der Weerd. “We zullen samen met de leden onze schouders er onder moeten zetten. Het is algemeen bekend dat het aantal leden van politieke partijen terugloopt. En dus ook bij de VVD. En dat tij moeten we keren. Met nieuwe vormen van lidmaatschap moeten jongeren, dertigers, veertigers enz. weer enthousiast worden voor politiek. Van der Weerd stelt verder dat de VVD dat niet alleen kan bereiken. Partijen zullen de handen in elkaar moeten slaan om de inwoners weer kennis te laten maken met de lokale politiek, ongeacht de uiteindelijke keuze.

Tijdens de ledenvergadering riep regiovoorzitter Kolff op dat bij een volgende ALV elk lid een buurman of vrouw mag meenemen. Heeft u interesse om mee te doen met de VVD al bent u nog geen lid? Stuur dan een mail naar secretaris@vvdzuidoostutrecht.nl. Dan nemen wij contact met u op.

De lokale websites blijven in de lucht net als de twitteraccounts en facebookaccounts. Zo blijft u altijd op de hoogte van de lokale politiek in uw dorp of stad.