De zondag is JOUW dag! Politieke partijen slaan handen ineen

In juni staat opnieuw de koopzondag op de agenda van de Veenendaalse gemeenteraad. De raadsleden moeten stemmen over een verruiming van de winkeltijdenverordening. D66, VVD en PvdA slaan de handen ineen en zoeken het winkelend publiek op deze maand.

De partijen hebben samen een tas en een flyer ontworpen met de titel 'De zondag is jouw dag' waarin zij aangeven voor vrije winkeltijden te zijn. Zodat iedereen zelf kan bepalen of hij of zij op zondag wil werken of winkelen in Veenendaal. Afgelopen weekend werden in het centrum van Veenendaal de flyers uitgedeeld en ontvingen de partijen veel positieve reacties.

Dylan Lochtenberg, fractievoorzitter van de VVD: "Wij willen dat je zelf mag kiezen wat je doet op zondag. Of het nu winkelen, kerkbezoek, familiebezoek of wat dan ook is. De zondag is van iedereen!" PvdA-woordvoerder Puck van Aart vult aan: "Wij zijn groot voorstander van vrije winkeltijden, ook op zondag. Het centrum van Veenendaal heeft dit ook hard nodig, er blijven nu zelfs bedrijven weg uit Veenendaal dankzij deze beperking van de winkeltijden." Tot slot D66-fractievoorzitter Coby van den Heuvel "Wij vinden het vreemd dat activiteiten die op elke andere dag van de week zijn toegestaan en die we zelfs aanmoedigen, zoals werken en de Veenendaalse winkels bezoeken, op zondag verboden zijn. Iedereen moet hierin vrij zijn. Daar hebben we ons altijd sterk voor gemaakt, en dat zullen we blijven doen!"

De plaatselijke verordening over de verruiming van de winkeltijdenwet staat op 23 juni as op de agenda van de gemeenteraad.