Werk, werk, werk!

In de commissie bespraken we het economisch beleid. We hebben in Veenendaal de afgelopen tijd scherpe keuzes gemaakt als het gaat om de terreinen waar we ons op richten. We zetten in op een bruisend en aantrekkelijk winkelcentrum, waar inmiddels een initiatiefvoorstel van onder andere de VVD is aangenomen. In de aankomende tijd zullen we meerdere voorstellen gaan steunen die een positieve bijdrage leveren aan onze binnenstad. Daarnaast zetten we sterk in op onze ICT-stad, mede binnen onze economische topregio FoodValley. Daarmee is de basis gelegd voor een goed beleid. Maar we zijn er nog niet. We moeten werk blijven maken van de aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt. Het gemiddelde onderwijsniveau daalt in Veenendaal en dat is een zorgpunt. Bovendien zijn sinds 2011 jaar bijna 3000 banen minder in Veenendaal. Dat laat zien dat achterover leunen geen optie is. De prioriteit de komende jaren is werk, werk, werk!

Dylan Lochtenberg