We bouwen voort!

Vorig jaar sprak de VVD van de zon die doorbrak boven Veenendaal. De economie gaat nog steeds voorzichtig vooruit. Nu is het zaak om verstandig door te gaan met het gevoerde financiële beleid en tegelijkertijd te werken aan een nieuwe toekomstvisie voor Veenendaal.

De VVD heeft zich jarenlang ingezet voor een streng maar verstandig financieel beleid. Daardoor worden de lasten komend jaar opnieuw niet extra verhoogd. Daar zijn we trots op, omdat we ook in staat zijn het op andere gebieden goed te doen en goede voorzieningen te bieden. Dit kan alleen als we blijven doorwerken aan een financieel solide basis om tegenvallers te kunnen opvangen en investeringen te kunnen doen voor onze toekomst.

Met die toekomst voor ogen stellen we opnieuw Werk en Economie centraal volgend jaar. Daar komt tenslotte vooral ons geld vandaan om noodzakelijke en verstandige dingen van te doen. Zo wordt stevig ingezet op ‘Veenendaal ICT-stad en Winkelstad’ om bedrijven, ZZP-ers en winkelend publiek naar ons toe te halen. Daarnaast maken we ons sterk voor goede toegangs- en uitvalswegen. De Rondweg-Oost moet daadkrachtig worden aangepakt, evenals de Prins Bernhardlaan, een van de belangrijkste toegangswegen tot ons centrum. De gemeente moet snel komen de oplossingen voor de parkeerkosten. De VVD vindt ook dat het gemeentelijk vastgoedbeleid onnodig lang op zich laat wachten.

Natuurlijk verliezen we als VVD nooit de veiligheid uit het oog. De afgelopen jaren is hierop een succesvol beleid gevoerd, waardoor de criminaliteitscijfers dalen. Het veiligheidsgevoel blijft nog achter en dat willen we graag verbeteren. Dit vraagt naast inspanningen door de gemeente en de inzet van politie en BOA’s, ook om actieve inzet van inwoners zelf, bijvoorbeeld via WhatsApp-buurtpreventieteams.

Veenendaal heeft alle bouwstenen in handen om op eigen kracht verder te moderniseren. Een ieder draagt naar vermogen zijn steentje bij. Ook de VVD bouwt voort.

Dylan Lochtenberg