Weer aan de slag

Je wordt politiek actief om je idealen te verwezenlijkenen mooie resultaten te bereiken voor de inwoners van Veenendaal. De politieke crisis heeft echter gezorgd voor bestuurlijke stilstand. Als VVD hebben we dan ook constant aangedrongen op een zorgvuldige, snelle formatie zodat we voor de kerst een nieuwe coalitie kunnen presenteren. We zijn blij dat dit gelukt is.

Inhoudelijk zal de coalitie de lijn van het Raadsprogramma voortzetten. Dit biedt stabiliteit en continuïteit. Hierbij staan samenwerking met de bevolking en het primaat van de raad centraal. Daarnaast hebben we een aantal belangrijke thema’s voor de toekomst benoemd. Dit zijn thema’s die al in het raadsprogramma zijn opgenomen, zoals veiligheid en het parkeerdossier. Maar ook nieuwe punten krijgen aandacht, zoals de uitvoering van ons initiatiefvoorstel Winkelstad Veenendaal: Economisch Vitaal, de bereikbaarheid van Veenendaal via de Rondweg-Oost en de polarisatie in de samenleving. Er is genoeg te doen, aan de slag!

Dylan Lochtenberg
fractievoorzitter