Werkbezoek VVD fractie aan Huibers Electra Veenendaal

Dinsdag 10 januari jl. heeft de fractie van de VVD Veenendaal een bezoek gebracht aan het elektronisch installatiebureau Huibers Electra. Wij hadden een gesprek met Martijn Huibers, directeur van genoemde zaak.

Het bedrijf is in 1948 opgericht en een aantal jaren geleden verhuisd van de Bergweg naar het huidige adres aan de Laan der Techniek. Het is een moderne elektrovakzaak, met winkel (beeld-geluid-witgoed- en huishoudelijke apparatuur, inclusief eigen reparatieafdeling) en een webwinkel voor installatiematerialen. Daarnaast maakt zonne-energie deel uit van het aanbod, waarbij Huibers zich vooral richt op Midden- en Kleinbedrijven. Duurzame energie realiseren, waarbij wordt samengewerkt met Enerpro. Het bedrijf heeft 10 man personeel in dienst en opereert voornamelijk in Veenendaal en omgeving. Kortom: een compleet elektronisch installatiebureau.

Diverse onderwerpen passeerden de revue. Over vestigingsvoorwaarden voor bedrijven in Veenendaal, veiligheid op het bedrijventerrein, HBO-ICT binnen bedrijven, gunning van opdrachten aan Veenendaalse bedrijven, samenwerking met Het Perron (afdeling Electro) en stagiaires op VMBO en MBO-niveau. De intentie van het BKV om samen met de Coöperatieve Verenigingen van de Veenendaalse bedrijventerreinen te komen tot één grote organisatie die de belangen van de Veense ondernemers behartigt, krijgt de steun van Huibers. Er moet blijvende aandacht zijn voor het enthousiast krijgen van scholieren om voor techniek te kiezen. Er is nu al veel vraag van werkgevers om technisch talent en ook in de toekomst zal deze sector veel banen opleveren.

De VVD dankt Martijn Huibers voor zijn visie op genoemde zaken en met name veiligheid, de combinatie van wonen en bedrijven, de (on)-mogelijkheden van uitbreiding van bedrijven en de inschrijving op bepaalde projecten (inclusief gunning aan Veense bedrijven) zijn punten die onze extra aandacht behoeven.

Samengevat: een leerzaam en interessant bezoek aan een mooi hightech bedrijf!

Siem Gerritsen, raadslid VVD Veenendaal