Vitale winkelstad!

Komende donderdagavond ligt de uitwerking van ons initiatiefvoorstel ‘Vitale Winkelstad’ voor; een uitwerking op de thema’s parkeren, stadsstrand, evenementen, Pniëlkerk en verplaatsing winkels.

Het winkelcentrum gaat ons allen aan het hart. De VVD vindt het belangrijk dat de winkeliers als ondernemers de ruimte krijgen om optimaal te kunnen ondernemen. Een loyaliteitssysteem om de parkeerkosten te verlagen voor de bezoekers per geshopte euro hoort daar voor ons bij. Evenzo een BIZ systeem waarbij de winkeliers en pandeigenaren meer geld bijeen kunnen brengen om allerlei activiteiten te financieren teneinde het winkelende publiek te vermaken, is volgens de VVD ook een stap voorwaarts. Vertier lijkt de toekomst te zijn voor een vitale binnenstad. Hierbij valt de waardevolle bijdrage van het stadsstrand op; een uniek selling-point van Veenendaal, welke we graag zoveel mogelijk willen behouden. Shoppen, uitgaan, mensen ontmoeten, relaxen tijdens een leuk evenement; Veenendaal heeft het allemaal.

Dylan Lochtenberg

fractievoorzitter