Geen nul-variant voor de Rondweg Oost

Recentelijk heeft de Provincie aan de Veenendalers suggesties gevraagd om de doorstromingsproblemen op de Rondweg Oost op te lossen. Hierop zijn 18 bruikbare ideeën binnengekomen. De VVD vindt het belangrijk dat alle suggesties serieus worden onderzocht. Niks doen (de zogenaamde nul-variant) is wat de VVD betreft geen reële optie; wij willen de huidige en toekomstige bewoners langs de Rondweg Oost en de bedrijven niet aan hun lot overlaten. De VVD wil dat de verbreding van de Rondweg-Oost in samenhang wordt bekeken met de gehele N233 vanaf de Rijnbrug tot aan de A12, aanpassingen van de rotondes met een verdiepte aanleg en/of ondertunneling bij het Prins Clausplein en extra leefbaarheidsmaatregelen voor de omwonenden. Doorstromend verkeer geeft veel minder overlast dan stilstaand en optrekkend verkeer. De nood is hoog; de nood van werkgevers, werknemers en inwoners van Veenendaal. En daar doen we dit voor!

Yvonne Bottema