Geen compensatie koopzondag

De koopzondag in Veenendaal is een groot succes. Alle drie de koopzondagen trokken veel bezoekers. Steeds meer winkels doen mee. Onze Winkelstad heeft duidelijk nog steeds grote aantrekkingskracht voor consumenten uit de wijde omtrek.

We vinden het belangrijk om die positieve energie vast te houden. Daarom hebben we ons in het debat vorige week gericht op oplossingen voor het vervallen van een van de koopzondagen en de twijfels over de enquête. De wethouder heeft direct actie ondernomen om de betrouwbaarheid van de enquête te garanderen. We hopen als VVD op een goede uitkomst die ook de SP zal overtuigen. Daarnaast hebben we ingestemd met een motie die de mogelijkheid gaf om een extra koopzondag te organiseren, zodat dit jaar alsnog de zes afgesproken koopzondagen zouden plaatsvinden. Helaas stemde een raadsmeerderheid tegen. De VVD blijft zich ervoor inzetten dat iedereen de zondag naar eigen wens mag invullen.

Dylan Lochtenberg