Dylan Lochtenberg lijsttrekker VVD Veenendaal

De leden van de VVD in Veenendaal hebben Dylan Lochtenberg aangewezen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Voorzitter Nico Teunissen: "We zijn enorm blij dat Dylan de kar wil trekken. Hij heeft als fractievoorzitter laten zien goede resultaten te kunnen boeken en het VVD-geluid duidelijk te kunnen verwoorden. Hij heeft bovendien een groot hart voor Veenendaal. Wij hebben hem als bestuur dan ook vol vertrouwen voorgedragen!"

Lochtenberg (30) is sinds 2010 raadslid en sinds 2015 fractievoorzitter. Hij ondernam met succes initiatieven om onder andere het betalingsgedrag van de gemeente te verbeteren, de plaatsing van WhatsApp-borden tegen inbraken mogelijk te maken en het terugdringen van de regeldruk en het verbeteren van de gemeentelijke dienstverlening te onderzoeken. Ook loodste hij het initiatiefvoorstel 'Winkelstad Veenendaal: Economisch Vitaal' met succes door de raad. In mei ligt de uitwerking hiervan bij de raad.

Lochtenberg: "In de afgelopen jaren hebben we als VVD goed op de financiën gelet. Hierdoor hebben we de belastingen voor onze inwoners en bedrijven laag kunnen houden. Nu we uit de crisis komen wil de VVD dat alle Veenendalers voelen dat het beter gaat. Dat betekent inzetten op meer banen. Bijvoorbeeld door ons winkelcentrum blijvend aantrekkelijk te houden met evenementen, ons ICT-profiel verder te versterken en zo nieuwe bedrijven aantrekken en blijven overleggen met de lokale ondernemers over hoe de gemeente steeds ondernemersvriendelijker kan worden. Want daar komen de welvaart en werkgelegenheid vandaan."

De VVD Veenendaal kijkt optimistisch naar de verkiezingen. Met ruim 18% haalden de liberalen de meeste stemmen bij de recente Tweede Kamerverkiezingen. Lochtenberg: "In Veenendaal is echt iets te kiezen. De VVD gaat voor een verstandig financieel-economisch beleid, lage lasten en extra investeringen in veiligheid. Ook hopen we op een duidelijke uitspraak van de kiezer vóór de koopzondag. Daarover gaan we graag met zoveel mogelijk Veenendalers in gesprek. Ik ben erg blij met het vertrouwen van mijn partij. We gaan er een mooie campagne van maken!"

Bestuur netwerk VVD ZO Utrecht