NIEUW INKOOPBELEID VAN DE GEMEENTE GEEFT KANSEN VOOR LOKALE ONDERNEMERS

Het nieuwe inkoopbeleid van de gemeente Veenendaal geeft de lokale bedrijven betere kansen voor levering van goederen en diensten. Dit gebeurt door drempelbedragen voor aanbestedingen te verhogen. Deze drempelbedragen zijn met de FoodValley gemeenten afgestemd. De gemeente krijgt daarmee mogelijkheden om zelf te bepalen welke ondernemingen er worden uitgenodigd om in te schrijven bij aanbestedingen. Ook komt er meer ruimte voor het aanvragen van een offerte bij één ondernemer. Dit betekent vermindering van regeldruk en administratieve rompslomp voor de ondernemer en gemeente.

Voor de VVD is hiermee een langgekoesterde wens in vervulling gegaan om lokale ondernemers en daarmee ook de lokale economie te stimuleren. Maar ook om de betrokkenheid met lokale ondernemers te verstevigen, want zij zijn de sleutel tot werkgelegenheid en daarmee tot een uitstroom uit de bijstand, verlaging van de werkloosheid en opname in het arbeidsproces (van gehandicapten) in Veenendaal en binnen FoodValley!

Ronald Veen

Raadslid en fractievoorzitter