Minister Kamp bezoekt Veenendaal

Minister Henk Kamp (VVD, Economische Zaken) komt op 16 maart naar Veenendaal. Hij zal een werkbezoek brengen aan Detron ICT-groep. Ronald van der Weerd, afdelingsvoorzitter VVD: "Wij zijn blij en trots dat een bewindspersoon van dit kaliber hier op werkbezoek komt. Het is een erkenning van het stevige ICT-profiel van Veenendaal binnen Food Valley!"

Het werkbezoek is in het kader van de campagne voor de provinciale statenverkiezingen. Binnen de Regio FoodValley profileert Veenendaal zich op het gebied van ICT. Een groot aantal bedrijven in de ICT-sector bieden een groot deel van de werkgelegenheid in Veenendaal. Minister Kamp zal bij het werkbezoek worden bijgepraat over de ambitie van Veenendaal om Sillicon Valley van Nederland te worden. Detron manifesteert zich op dat terrein.

Na de bedrijfspresentatie van Detron zal worden stilgestaan bij de positie die Veenendaal op het gebied van ICT inneemt in de regio FoodValley. De regio wil zich verder ontwikkelingen op het gebied van Foodtechnologie en ICT maakt daar onlosmakelijk onderdeel vanuit. De regio ziet voldoende mogelijkheden om meer werkgelegenheid op dit gebied naar Veenendaal te trekken.

Van der Weerd: "De uitdaging ligt evenwel in de opleidingsmogelijkheden in de regio en de noodzakelijke koppeling van onderwijs en bedrijfsleven. Een ICT-campus in welke vorm dan ook kan aan de noodzaak van het opleiden van ICT-ers tegemoet komen. Het is dan ook erg goed dat minister Henk Kamp bij ons komt om te horen welke mogelijkheden er zijn en welke rol de overheid daarin kan vervullen. De prioriteit voor de komende jaren blijft immers werk, werk, werk!"