Openbare ruimte; schoon, heel en veilig

De VVD staat voor een schone, hele en veilige leefomgeving. De directe leefomgeving van de bewoners moet absoluut veilig zijn om te verblijven en zich te verplaatsen, dus geen gevaarlijke gaten in de wegen, losliggende tegels, gevaarlijke loshangende takken of een smerige straat vol rotzooi, vanwege achterstallig onderhoud. De vrije val in het onderhoudsniveau in de wijken en op de bedrijventerreinen moet gestopt worden. Verloedering moet worden tegengaan. Veenendaal is het waard.

Daarom heeft de VVD tijdens de laatste raadsvergadering waarbij het beheerplan Openbare Ruimte werd besproken van harte het initiatief van de CU voor een financiƫle impuls mede-ingediend. Voor 2018 is dit voldoende om de neergang te stoppen. Echter vervolgens moet er worden gekeken of we het beheer van de openbare ruimte voor de lange termijn weer op een voldoende kunnen krijgen. Ook daar is de VVD bereid mee te denken wanneer we tijdens de Kadernota besprekingen op 3 juli a.s. de structurele budgetten voor de komende jaren tot 2021 gaan vaststellen. Wij vinden het van groot belang dat alle wijken en bedrijfsterreinen op een beheersniveau uit gaan komen, waarbij schoon, heel en veilig de norm zijn.

Yvonne Bottema