Verder bouwen!

We hebben een moeilijke tijd achter de rug. Een tijd die in het teken stond van de economische crisis en de bezuinigingen. We hebben ruim 15 miljoen moeten bezuinigen om het huishoudboekje van de gemeente gezond te houden. Hierbij hebben we ons als VVD er sterk voor gemaakt dat de belastingen niet extra verhoogd werden, wat goed is voor de portemonnee van onze inwoners. Waar linkse partijen begerig naar die portemonnee kijken om de tekorten van de overheid op te lossen, willen wij als VVD scherpe keuzes maken over wat de overheid wel en niet moet doen. De tering naar de nering zetten.

Nu is er ruimte voor extra investeringen. Werk is hierbij onze absolute topprioriteit. Er zijn nog teveel Veenendalers die in hun eigen leven niet merken dat de economie weer groeit. Zij zijn hun baan verloren of werken onder hun niveau. De VVD wil dat iedereen voelt dat het beter gaat. Flinke investeringen in meer banen zijn daarvoor nodig. We hebben met succes ingezet op ons winkelcentrum, de grootste banenmotor van Veenendaal. Er is extra geld gekomen voor evenementen en cultuur, waarmee we Veenendaal nog bruisender kunnen maken. We blijven ons inspannen om een raadsmeerderheid te vinden voor de koopzondag. Ook veiligheid heeft onze volle aandacht. We willen de georganiseerde criminaliteit aanpakken. De achteruitgang van de openbare ruimte willen we tegengaan. Een goed onderhoudsniveau draagt bij aan het veiligheidsgevoel van de inwoners en de aantrekkelijkheid voor bedrijven om zich hier te vestigen.

De VVD is optimistisch. We gingen de verkiezingen van 2014 in met de slogan ‘solide basis voor de toekomst’. Die solide basis is gelegd. De financiën zijn op orde en de belastingen zijn laag. Veenendaal heeft alle bouwstenen voor een mooie toekomst. We steken de handen uit de mouwen en gaan verder bouwen!

Dylan Lochtenberg

fractievoorzitter