Afscheid Wouter Kolff

Met het vertrek van Wouter verliezen we een moderne, sprankelende burgemeester die Veenendaal en haar bestuur nieuwe flair heeft gegeven. Hij is een benaderbare burgemeester, zeer actief op social media en bereikbaar voor alle inwoners. Iemand die de juiste woorden wist te vinden, zowel tijdens vreugdevolle als verdrietige gebeurtenissen.

Tijdens de bijna 5 jaar van zijn burgemeesterschap heeft hij deze kwaliteiten vaak ingezet. Hij heeft mede aan de wieg gestaan van een vernieuwd Food Valley, onze economische topregio. Wij waren zeer onder de indruk van zijn doortastende én verbindende optreden tijdens de vluchtelingencrisis. En tijdens de door hem strak voorgezeten raadsvergaderingen was een goed getimede kwinkslag nooit ver weg.

Veenendaal verliest een burgemeester om trots op te zijn. Dordrecht heeft er een gewonnen en daar feliciteren we de Dordtenaren van harte mee. Ze hebben een goede keus gemaakt. In Veenendaal zullen wij nu op zoek moeten gaan om weer een burgemeester te vinden die Veenendaal verdient. Maar voor nu spreken we onze grote dank uit aan Wouter en feliciteren we hem van harte met deze prachtige stap.

Dylan Lochtenberg