Werkbezoek aan de Van Delft pepernoten winkel

Siem Gerritsen en Ruben Schoeman zijn langs geweest voor de VVD Veenendaal bij de pepernotenwinkel Van Delft in het centrum. Van Delft bakt als sinds 1880 pepernoten en is daarmee de oudste pepernotenfrabrikant van Nederland. Na al die jaren is er voor het eerst een pepernotenwinkel van Van Delft in Veenendaal. In deze winkel hebben ze meer dan 50 verschillende smaken pepernoten. Dit gaat van appeltaartpepernoten tot karamelpepernoten.

Tijdens dit bezoek hebben wij gesproken met de eigenaresse van de pepernotenwinkel. Zij vertelde ons dat ze op 18 september werd aangenomen en dat de winkel al op 20 september openging. Dit was toch even wennen, aangezien ze nog nooit een winkel had geleid en dit toch vrij vlug ging. Toch gaan de zaken boven verwachting goed en heeft ze zeven personeelsleden om alles bij te kunnen houden. Zo snel het ondernemen al in de vingers hebben is mooi om te zien en als VVD zijn wij hier trots op. Wat ons ook verheugde was dat de winkel geen klachten had en alles zeer soepel liep. Helaas is de winkel maar tijdelijk en een paar dagen na het sinterklaasfeest zal deze winkel haar deuren weer sluiten. Toch hopen wij de Van Delft pepernotenwinkel volgend jaar weer te mogen ontvangen in Veenendaal. Daarnaast wensen wij de eigenaresse succes met het vinden van een nieuwe studie, want zij doet het runnen van deze winkel in haar tussenjaar. Een winkel goed runnen in een tussenjaar zonder enige ervaring is zeer knap. Het zou ons dus ook niet verbazen als we haar ooit nog eens terugzien als onderneemster.

Ruben Schoeman
fractiemedewerker