Werkbezoek St. Present Veenendaal: een brug slaan

Vrijdag 8 december jl. heeft de fractie van de VVD een werkbezoek afgelegd bij de Stichting Present Veenendaal. Op de bedrijfslocatie van de Stichting in de Wiltonstraat werden wij hartelijk ontvangen door Femke Muit (algemeen coördinator) en Lisanne Henning (coördinator externe relaties). Beide dames opereren binnen Present Veenendaal om samen met een team van vrijwilligers projecten mogelijk te maken.

Present probeert een brug te slaan tussen mensen die iets te bieden hebben en mensen die daarmee geholpen kunnen worden. Zo ontstaat de mogelijkheid voor vrijwilligers om zich in de eigen woonplaats in te zetten voor mensen die te maken hebben met armoede, een slechte gezondheid of sociaal isolement. De visie van Present is daarbij dat de 'participatiesamenleving' uiteindelijk realiteit wordt, vanuit de gedachte dat men zich inzet voor elkaar.

Structurele financiële steun blijft nodig om ook in de toekomst te kunnen blijven functioneren. Present neemt daarom deel aan het co creatie-project van de Gemeente Veenendaal, waarin met alle betrokken Veense organisaties op het gebied van informele zorg wordt gezocht naar wegen om in de nieuwe maatschappelijke verhoudingen de samenwerking structureel vorm te geven.

Onze conclusie is dat Stichting Present een belangrijke speler is binnen het Veenendaalse Sociaal Domein. Als VVD Veenendaal vinden wij het belangrijk dat ieder de zorg krijgt die nodig is. Stichting Present Veenendaal kan daar zeker een bijdrage aan leveren!

Siem Gerritsen
raadslid VVD Veenendaal