Veiligheid voorop

Veiligheid staat de laatste tijd weer volop in de belangstelling. En niet op een goede manier. Een stijgend aantal inbraken en ramkraken, invallen in drugspanden en meldingen van overlast in Aller Erf; een stevigere aanpak is noodzakelijk. Dit zowel om het veiligheidsgevoel van de inwoners te vergroten als de criminaliteitscijfers te verlagen. Als VVD hebben we in het verleden meerdere initiatieven genomen. Denk aan de Whatsapp-borden, de aanpak van scooteroverlast, de extra drie ton voor de bestrijding van georganiseerde en ondermijnende criminaliteit, en recent nog het debat over de kwaliteit van het cameratoezicht. Maar hiermee zijn we er nog niet. Veiligheid is een verantwoordelijkheid van heel Veenendaal. Wat we nodig hebben is een gemeente-brede aanpak, zoals die in 2010-2014 succesvol werd uitgevoerd door een wethouder Veiligheid. Wat de VVD betreft gaan we er serieus naar kijken om in de volgende periode wederom een programma en een wethouder Veiligheid te hebben.

Dylan Lochtenberg