Concurrerende parkeertarieven?

Het kan toch niet de bedoeling zijn van de wet Markt en Overheid dat een parkeerkaartje in de gemeentelijke garages straks € 5,50 per uur moet gaan kosten terwijl de commerciële garages ongeveer 2 euro per uur rekenen? Dat noemen we geen concurrentievervalsing maar dat noemen we ‘jezelf uit de markt prijzen’. De garages staan er, dat hebben we met z'n allen zo gewild omdat er 10 jaar geleden te weinig parkeerplaatsen in Veenendaal waren. Natuurlijk bouw je dan voor de toekomst en natuurlijk is de bezetting van deze garages niet vanaf het begin 100%.

Als Veenendaal hebben we geïnvesteerd in een goede toekomst voor een gastvrij winkelcentrum. Dat hebben we als VVD van harte ondersteund. Moet de Veenendaler nu daarvoor gestraft worden door een absurd hoog parkeertarief per uur te betalen? De VVD vindt van niet. Daarom hebben wij ingestemd met het voorstel van het college om parkeren als gemeenschappelijk belang te bestempelen. Laat de rechter dan maar erover beslissen. De VVD zal alles in zijn werk stellen om de parkeertarieven in Veenendaal zo laag mogelijk te houden.