BOOT winnaar MVO-prijs 2018!

‘Ondernemers, die Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen hoog in het vaandel hebben, in het zonnetje zetten’; dat is het doel van de MVO-prijs, waartoe we in 2013 als VVD Veenendaal het initiatief hebben genomen. Ieder jaar wordt deze uitgereikt tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Bedrijvenkring Veenendaal. Dit jaar is BOOT de winnaar. Een innovatief Veens ingenieursbureau dat in 2015 haar 25-jarig bestaan mocht vieren. Het bedrijf voert projecten uit waarbij de milieubelasting laag blijft en wil kansen bieden aan mensen met een achterstand tot de arbeidsmarkt. Eerdere winnaars waren de Koninklijke Ginkel Groep, Complementair Premiums & Gifts, Dishman Netherlands en Orcon.

De VVD Veenendaal feliciteert BOOT van harte met de prijs. Alle reden voor een werkbezoek. Hierbij werden wij gastvrij ontvangen en bijgepraat door directeur Kees Boot. De kenmerken van MVO zijn 'people', 'planet' en 'profit'. Deze gaan hand in hand bij BOOT. Kees Boot: "Eigenlijk klopt de term ‘mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt’ niet. Wij hebben juist een afstand tot hen. Dit zijn juist mensen met geweldige talenten die ze graag willen inzetten, maar waar wij op sommige punten wat meer rekening mee moeten houden. Dan bloeien ze op binnen het bedrijf, dat is prachtig!" Naast het onderdeel 'people' houdt BOOT zich ook bezig met het onderdeel 'planet'. Zo houdt het bedrijf bij het ontwerp van een bouwwerk al rekening met de uiteindelijke sloop, zodat er na sloop- of demontage zo weinig mogelijk afval en zoveel mogelijk materialen en grondstoffen overblijven. De materialen worden opnieuw toegepast. Dat laten ze in hun eigen “circulair café” prachtig zien. Een bedrijf om trots op te zijn!