Veilig uitgaan

Een upgrade van de Sandbrinkstraat is een langgekoesterde wens van VVD Veenendaal. Deze straat voldoet in onze ogen nu niet aan de eisen van veilig uitgaan. Het is een wirwar van auto’s, scooters, fietsers en voetgangers direct aansluitend op de vele terrassen die zich in deze straat bevinden. Naast dat dit zeer gevaarlijk is, is het ook niet bevorderlijk voor een gezellige beleving. De VVD is dan ook blij met het weren van doorgaand autoverkeer in dit gebied, met een apart voetpad los van het fietspad. “Flaneren langs de terrassen” is iets wat ons bijzonder aanspreekt. We hebben extra aandacht gevraagd voor de overlast gevende scooters. Voor de bezoekersvan deze terrassen die te fiets komen, dient dichtbij een afdoende fietsenstallingsplek te komen. Een paar extra bomen en de plantenbakken langs de terrassen moeten het geheel compleet maken. Een leuk en veilig uitgaansgebied, daar gaat de VVD voor!

Yvonne Bottema
raadslid