De kracht van evenementen

De VVD kan met enthousiasme instemmen met het evenementenbeleid. Het is geschreven vanuit de filosofie van de Kracht van Veenendaal. Al langer benadrukken wij het belang van evenementen en cultuur. Het profileert onze stad en geeft economische kansen voor ondernemers, bijvoorbeeld in het centrum. Die focus op economie en een aantrekkelijk en levendig winkelhart zijn hard nodig in deze tijd van internetshoppen. Zo behouden we onze prettige woon-, werk- en winkelstad.

Als liberalen vinden wij dat verantwoordelijkheden daar moeten liggen waar ze horen. Evenementen zijn eerst een verantwoordelijkheid van de markt en samenleving. De gemeente heeft wel een belangrijke rol bij het ruimte bieden, faciliteren en aanjagen. De inspanningen om het Glazen Huis naar Veenendaal te krijgen zijn hier een goed voorbeeld van. Maar ook de uitbreiding van mogelijke locaties voor evenementen op zondag. Zo maken we Veenendaal een steeds bruisender gemeente. Dat is de Kracht van evenementen!

Dylan Lochtenberg