Op werkbezoek bij Veens

De fractie van de VVD is vrijdag 2 november op werkbezoek geweest bij Veens. Hier werden wij hartelijk ontvangen door Dorine Ottevanger en Tjitske Koopmans. Zij gingen graag met onze fractie in gesprek over de uitdagingen in het sociale domein waar we als Veenendaal tegen aan lopen. Hoe gaan we om met de tekorten die ontstaan bij de uitvoering van de Jeugdzorg? Hoe kan de regie vanuit de gemeente versterkt worden en op welke manier moeten we die invullen? Kan de samenwerking tussen professionals en vrijwilligers in dit alles nog een rol spelen?

Het was goed om met de "spelers in het veld" te spreken over hoe we oplossingen gaan vinden voor deze problemen in het sociale domein. We zijn dan ook van plan om dit contact goed te blijven houden, en dergelijke problemen niet alleen vanuit onze "ivoren toren" op het gemeentehuis te bekijken. Wij bedanken de dames van Veens voor het uiterst waardevolle werkbezoek en we hopen zulke gesprekken in de toekomst nog vaker te voeren.

Jesper Diepeveen