Als de brandweer… meer en hoger bouwen!

De raad heeft het donderdag over een voorstel voor een nieuwe brandweerkazerne en een gelijktijdige verplaatsing van Wijkservice. Door een nieuwe indeling van de kazerne kunnen er woningen op het terrein worden gebouwd.

Wij vinden het voorstel voor die woningen wel erg voorzichtig. Naast de kazerne worden namelijk appartementen voorgesteld. Alleen, die mogen maximaal zes hoog. Mogelijke appartementen boven de kazerne zijn nog onvoldoende onderzocht. Kijk je naar de omgeving, dan ligt de kazerne helemaal aan de noordkant van het Pionierkwartier. In de Omgevingsvisie is aangegeven dat hier hoger gebouwd kan worden. Een appartementengebouw op deze plek kijkt uit op het Boompjesgoed, een grasveld en een parkeerterrein. Zonder problemen moet daar dus meer kunnen dan zes hoog. Door meer en hoger te bouwen kunnen we de nieuwe kazerne makkelijker betalen en krijgen we meer woningen. Die hebben we hard nodig! Leo Nooteboom raadslid VVD