Trotse theatertoren

Wie langs theater Lampegiet loopt, ziet direct dat het gebouw zijn beste tijd heeft gehad. Het is niet duurzaam en de onderhoudskosten stijgen snel. Belangrijkste; het past niet meer bij onze ambities. Er is geen kleine zaal voor amateurkunst en de grote zaal is te klein voor grote producties. Het is moeilijk om zo cultureel ondernemerschap vorm te geven.

Het voorstel van het college was om scenario’s uit te werken voor nieuwbouw/verbouw van het theater. De VVD kon zich hier in vinden. Wij zien een mooie groene theatertoren voor ons, waarin cultuur en wonen met elkaar verbonden worden. Zonder inhoudelijk debat besloot een raadsmeerderheid helaas het onderzoek uit te stellen. De VVD was teleurgesteld en zal komende raadsvergadering voorstellen het onderzoek alsnog uit te voeren. Een mooi theater maakt onze binnenstad levendig, ondersteunt onze culturele en economische ambities en geeft Veenendaal iets om trots op te zijn!

Ruben Schoeman