Een Veenendaal voor iedereen!

In maart 2022 besloot de raad om een regenboogzebrapad te plaatsen in Veenendaal. VVD Veenendaal heeft dit altijd gesteund en de uiteindelijke motie mede-ingediend. Voor ons is het belangrijk dat iedere Veenendaler weet dat zij dezelfde kansen en mogelijkheden hebben als ieder ander. De regenboogvlag symboliseert dat. Waar wij in de raad allemaal hard werken aan inclusie, wij dit met zijn allen ook vaker uitspreken, is het ook van belang dat iedereen die niet met de raad meekijkt, ziet dat hier in Veenendaal hard aan gewerkt wordt.

Wij zijn dan ook trots dat vandaag dit prachtige pad is aangelegd. Een teken aan al die mensen (ca. één op de tien) die zich niet altijd gezien voelt in Veenendaal. Voor een ieder die te maken krijgt met fysiek en verbaal geweld. Voor een ieder die niet thuis, bij vrienden, in de kerk of bij anderen terecht kan: Veenendaal is er ook voor jou!

Woensdag 6 juli aanstaande om 10.00 uur zal het regenboogzebrapad op de oversteek Corridor in de Tuinstraat officieel onthuld worden. Wij zijn aanwezig en kijken er naar uit om ook u daar te zien.

Marc-Jan van Dam
schaduwraadslid