Parkeertarieven niet verhogen

De geplande verhoging van de parkeertarieven in 2016 door laten gaan? De VVD vindt van niet. De VVD heeft altijd al kritisch tegenover verhogingen van de parkeertarieven gestaan. Nu is het moment gekomen om drastische maatregelen voor te stellen. Ons winkelcentrum heeft nog steeds een toekomst indien we onze schouders eronder zetten. Daar horen geen hoge parkeertarieven bij.

We moeten tevens af van de jaarlijkse discussie rond de parkeerexploitatie. Daarom vinden wij het belangrijk dat er goed naar de kostenkant wordt gekeken. Dat we een definitieve oplossing vinden voor een sluitende parkeerexploitatie met lagere kostendekkende tarieven. De VVD wil een goedkoper parkeertarief, niet alleen in de gemeentelijke ondergrondse parkeergarages, maar ook op de terreinen. En niet voor een proefperiode van een jaar, maar voor jaren. Ons winkelhart verdient dit. Onze horeca verdient dit. Onze inwoners verdienen dit!

Yvonne Bottema