Werkbezoek aan Sportservice

Sport kan op allerlei manieren een bijdrage leveren aan een mooi Veenendaal. Dat werd wel duidelijk toen raadsleden Siem Gerritsen en Dylan Lochtenberg op werkbezoek gingen bij Sportservice Veenendaal. Hierbij kregen zij een rondleiding door de zalen. Deze organisatie is enkele jaren geleden verzelfstandigd en voert nu het sportbeleid voor de gemeente uit. Hierbij hebben zij tevens een flinke bezuiniging weten te realiseren ten opzichte van de uitvoering door de gemeente. Tegelijkertijd blijven zij zich inzetten voor toegankelijke en betaalbare sport voor alle Veenendalers. In Veenendaal zijn 60 sportverenigingen en bedrijven actief en ruim 30.000 Veenendalers zijn op de een of andere manier met sport verbonden. Sport heeft dus veel potentie in Veenendaal. Wat de VVD Veenendaal betreft gaan we daar nog veel meer gebruik van maken. Onder andere in het sociaal domein zijn er zeker nog kansen. Bijvoorbeeld als het gaat om de zorg kan sport een belangrijke rol spelen in het gezond en actief houden van mensen. Maar er zijn ook allerlei projecten mogelijk als het gaat om weer aan het werk helpen van mensen. Zo zijn er allerlei manieren waarop sport kan bijdragen aan een leefbare, aantrekkelijke en economisch bruisende gemeente. Wat de VVD betreft gaan we deze kansen pakken!